Carlit Agost 2012

El Carlit ( 2921m)

El Carlit es la muntanya més alta de tota la Cerdanya (tant de la part catalana com de la francesa) i del Pirineu oriental. Està situada a la denominada Alta Cerdanya (França) i la seva altura es de 2.921 m. Els estanys del Carlit són un grup de 26 llacs situat als voltants del massís del Carlit a les comarques catalanes del Capcir i l’Alta Cerdanya al Pirineu francès.

Com que els mesos d’estiu tanquen la barrera per pujar amb cotxe a partir de les 7 del matí, vam decidir marxar el dilluns, fer nit a Mont-louis i així l’endemà podiem pujar amb el cotxe fins al llac de les boulloses on hi ha el refugi, l’hotel bones houres i el punt d’informació.

Al llac de les Boulloses vam començar la ruta, acompanyats dels meus pares i la lluna 😉

Estany del Viver ( El primer que trobem quan agafem el camí cap al carlit despres de deixar enrera les boulloses)

Estany de la Comassa

Estany Sobirà i Estany de Trebens ( Aquí el camí ja comença a pujar més fort)

Les vistes tot pujant pel camí

Estany Gelat de Sobirà ( ja només falta l’últim tram)

Amb la LLuna 😉 que va pujar el cim però el trosset que s’ha de grimpar la vam carregar  a la motxilla.

Apunt d’arribar-hi!!

Desde el cim!!!

Les vistes desde una banda

Les vistes desde l’altre banda  amb tots els llacs al fons!!!

Apunt per baixar amb la lluna a l’esquena 😉

Tot baixant…

Satisfets!!! jeje

Amb la lluna. Els seus 8 kilos els  vam compartir, per sort a mi em va tocar la baixada…. però només la zona rocosa.

Estany del Castellar amb el Carlit al fons.

Despres de l’última refrescada a l’estany del Castellar, cal dir que l’aigua estava glaçada….xo quin gust pels peus i les cames 🙂 vam seguir la ruta pels llacs fins arribar a l’inici, l’estany de la boullosa, allà vam aprofitar per dinar fer uns quants estiraments i cap a Mont-luis que ens despediem dels meus pares i marxavem amb la tenda cap als llacs de camporrells 🙂 però això ja pertany al proper post.

Aquesta entrada ha esta publicada en Catalunya Nord 2012, El Carlit (2921m), Muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Carlit Agost 2012

1. carme ha dit:

quins paisatjes més xulos, Nuria!!!!!!!!!
    Estar feta tota una campiona la lluna, heheeee

• La lluna la millor!!!! Només la varem portar a la motxilla quan grimpàvem, tot el camí per la muntanya i va pujar ella soleta 😉 això si….se li va encetar un peu 😦 no sé si i voldrar tornar… jeje Un petunassuuuu