Gorgues de Carançà

Com cada dia, ens varem llebar ben d’hora i cap a Thués.
A la entrada de Thués entre Valls un cartell ens indicava la zona de parquing, preparada per els visitants de les Gorgues de Carançà.
La ruta es una barreja entre senderisme i aventura. Aventura perque té trams excavats a la roca, la cornissa i trams equipats amb ponts i passarel.les per sobre del riu Carançà que li confereixen un caràcter molt especial.

Nosaltres vam començar per la banda que pujes la muntanya, fas una forta pujada pel matí que no toca tant el sol i llavors tornant pots anar pels trams excavats a la roca i la cornissa.
Així doncs, iniciem la nostre aventura. Pel camí de muntanya 😉

De baixada, reposem forçes i al cap d’una horeta de caminar desde que hem sortit, començem a trobar les primeres escales de ferro, passarel·les i ponts penjats sobre el riu Carançà.  Aquí us adjuntem unes quantes fotos 😉

Despres de passar per tots els ponts i passarel.les, que si segueixes el camí arribaries al refugi de carançà, vam donar la volta i de tornada, vam aprofitar per passar per la cornissa, que la veiem desde l’altre banda i així feiem la ruta circular.
Imatge de la cornissa

I nosaltres apunt d’arribar-hi.

Aquí hem de reconèixer que vam passar una mica de canguelis…. sort del cable 😉

Una bona ruta que pots escurçar o allargar segons el teu gust. Nosaltres vam aprofitar per fer tots els ponts i passarel.les. Pujar per la banda de la muntanya i baixar per la cornissa. Unes 5 horetes, però això es a gust de cadascú.

Per rematar els dies per la catalunya nord, ens feia especial il.lusió pujar el Canigó i sense organitzar-ho massa, vam agafar el cotxe i direcció a Prades!!! Us ho expliquem al proper post 🙂

Aquesta entrada ha esta publicada en Catalunya Nord 2012, Les gorgues de Carançà, Muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.