Bombay “Mumbai” 2na part

Bombay es una de les ciutats amb més slums d’Àsia. Son enormes barris de barraques habitats per famílies que viuen en situacions miserables.

Un exemple es el famós Dharavi, un slum de gairebé 1 milió de persones que dóna context a la pel.lícula Slumdog Millionaire.

Érem a la ciutat i no podiem deixar perdre la ocasió per conèixer d’aprop aquesta realitat i visitar la Ong de Somriures de Bombay per veure desde dins el seu gran treball i dedicació incondicional.

Somriures de Bombay va ser fundada el 2005 pel periodista i escriptor  Jaume Sanllorente després d’un viatge de vacances a Bombay que li va canviar la vida. Així va començar el que ell anomena una “lluita pacífica contra la pobresa”, lluita que avui dia ha fet seva un equip cada vegada més gran de persones dedicades al projecte.

Agraïm de tot cor que ens ensenyessin un dels seus molts projectes que porten a terme. Ens van portar a visitar uns centres d’educació preescolar anomenats baldawis.

Aquests centres d’educació preescolar (0-6 anys) estan en els slums (barris de barraques) de Bombay, però el seu significat a l’Índia va més enllà del que aquí és una guarderia. Gràcies als balwadis molts nens que en altres circumstàncies estarien al carrer treballant o amb màfies, estan escolaritzats i reben una educació bàsica. En aquests centres a més els nens fan un àpat diari i tenen assistència sanitària garantida per a ells i per a la seva família.

Els nens que al principi es mostraven tímids, van acabar cantant i ballant amb nosaltres.
I en Ramon fent un amic 😉 en Ratna

Abans de marxar ens van fer un dibuix a cadascú de nosaltres i quan ja érem a terres catalanes vam rebre la carta d’en Jaume.

Moltes gràcies a Vosaltres. Es una visita obligatòria si viatgeu a Bombay, així viureu a la vostre pròpia pell el gran treball que han fet, estan fent i faran. https://www.sonrisasdebombay.org

La platja de Chowpatty, és una de les platges més representatives de Bombay.
Des d’aquí es pot contemplar part de l’ skyline de Bombay, davant del mar d’Aràbia.
Banyar-se, el que es diu banyar-se, millor que no….perquè com a la resta de la ciutat i bona part de l’Índia, les escombraries estan a totes bandes, amb els corbs i alguna vaca o cabra despistada…
Un lloc on passar una bona estona, observant a la gent i compartint somriures.

El què també recomanem es visitar els mercats, estan plens de vida i de colors!!!

La visita a l’universitat de bombay, amb la torre que sobresurt del campus.

Ara us explicarem una vivència que vam experimentar a bombay que ens va deixar al.lucinats…
Els allotjaments al barri de Colaba estaven força ocupats, vam veure un cartell força destartalat però hi havien habitacions i com que era la última nit abans de volar cap a Kochi, vam accedir-hi.
No estava massa bé….però tampoc ens sorprenia, es la Índia.
Us adjuntem la foto i us expliquem el què ens va passar…

La primera de les quatre es veu el cartell de l’hostal….no cridava l’atenció però es el què hi havia. No podíem escollir gaire.
La segona foto les escales per accedir-hi, l’estrany va ser que no ens creuéssim amb alguna rata…

Abans de seguir permeteu-me una anècdota molt bona.
En Ramon li fan pànic les rates….i esclar a la india n’hi han i no poques…
Ell estava tant tranquil “xerrant” amb un hindú i vaig veure una ratassa aprop d’ell, no sabia com dir-li…però estava al mig, alguna cosa havia de fer… tota fina, els que em coneixeu ja ho sabeu, li vaig dir amb en Ramon “oju rata”…no vulgueu pas saber on va anar a parar, la ratassa no es va ni immutar, al revés hi havia un gat aprop d’ella i va marxar com en Ramon.
Vam riure molt l’hindú i jo, encara està buscant en Ramon 😉 jejeje

La tercera la nostre super habitació. No tenia ventilació, era com un “zulo” sort que l’endemà ja marxàvem.
I la quarta la gran terrassa que hi havia a dalt de l’hostal.
Nosaltres flipàvem, veiem com anava pujant la gent mudada escales amunt i pensàvem …. i aquesta gent??? a on van??
Ja ho vam saber ja, vam seguir a una parella cap amunt i vam quedar bocabadats…
A dalt de l’hostal hi havia un restaurant de luxe. Un contrast de misèria i riquesa en un mateix lloc.
Aquests moments et deixen fred….sense esma.
Imagineu-vos la cara que i vam posar. perplexos!!!

Per acabar us posem un recull d’ imatges, una d’elles força impactant, ens disculpem si ferim la sensibilitat d’algú, però es la cara amarga de la índia.

Les seves bastides, barraques a la platja i una dona preparant menjar per les vaques i les cabres.

Ens despedim de Bombay comentant que sosté també la indústria cinematogràfica més important del món: el Bollywood
Alguns apunten que aquesta bogeria pel cinema es deu a una recepta: la barreja d’acció, exotisme, glamur, emoció, tradició i identitat nacional, tot això embolicat en una bonica història de final feliç amb grans dosis de música i ball.

Ens vam quedar amb les ganes d’assistir-hi…però sempre s’ha de deixar alguna cosa a fer per poder-hi tornar, es la màgia 😉

El proper post Fort Kochi, estat de Kerala. Un lloc encantador vorejat pel mar 🙂

Aquesta entrada ha esta publicada en bombay "Mumbai", India Sud 2008, Viatges. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Bombay “Mumbai” 2na part

1. Jordi y Tamara ha dit:

Hola!!!
    Aunque el blog esté recién inaugurado no significa que no tenga un aspecto estupendo!! Ya podemos temblar cuando deis esa vuelta…tendremos que leeros cada día para sentirnos de nuevo viajeros.
    El caso es que os hemos dejado un premio en nuestro blog, ya podéis entrar al últimos post para saber de qué se trata.

Un fuerte abrazo.

Jordi y Tamara

• Moltiiiissimes gràcies parella!!!!
      Ens ha fet moltiiiissima il.lusió que pensessiu amb nosaltres. Una sorpresa molt grata!!!!
      Es un plaer contestar les preguntes i compartir-ho!!
      Gràcies a Blogs com el vostre, ens heu motivat a crear el nostre 🙂
      Seguiu escribint pq els seguidors com nosaltres no volem perdre detall 😉

Un petunassu molt gran!!

Núria i Ramon

2. Sara ha dit:

Per fi he pogut llegir el següent viatge!!!!
    Ja sabeu que quan vaig anar a l’Índia a mi no em va captivar massa, però tal i com ho expliqueu vosaltres, sembla un altre país 😉
    Em sembla interessantíssim que anéssiu a visitar una ONG. Crec que ha de ser una experiència riquíssim i fantàstica. M’agradaria fer-ho alguna vegada, sobretot visitar una escola, ja que com a mestra poder veure una altra realitat i conèixer com se les “empesquen” per tirar endavant aquests projectes tan humans, et motiva molt!!!

Fins a la propera, parella!!!!!

Un petó!

• Merci wapa!!!!
      Oi tant!! Animem a tothom que viatgi a visitar alguna ONG, es una experiència molt gratificant que t’ensenya molts valors!! I si teniu suficient temps per poder-hi cooperar encara millor.
      Nosaltres tenim pendent un voluntariat, però estem segurs que tard o d’hora ho farem!!!