Bulnes

Ens quedaven un parell de dies a Cangas de Onís i el meu objectiu era veure des de ben aprop el Naranjo de Bulnes, un dels més cims emblemàtics sobretot des del punt de vista de l’escalada en grans parets.

Després de matinar, ens dirigíem cap a Poncebos i des d’allà tot fent una collada, cap a Sotres, per començar l’excursió.
Però no vàrem estar de sort i la boira no ens va deixar seguir…així que ens ha quedat pendent per tornar-hi.
Aquí teniu les imatges del Naranjo de Bulnes o Pic de Urriellu , tretes d’Internet i la boira que no ens va deixar avançar….

2012

Força decepcionats… vam tornar cap a Poncebos i vàrem aprofitar per fer una altre ruta on la boira no estava tant atapeïda i podíem arribar-hi, el poble de Bulnes.

El poble de Bulnes està força aïllat, segueix sense tenir accés per carretera, encara que fa uns anys es va construir un funicular subterrani que permet arribar còmodament fins al poble.

Recomanem pujar-hi caminant pel camí tradicional que surt des de Poncebos. Comença en el mateix punt que la ruta del Cares però en direcció contrària.
Per la canal del Teix i comencem a pujar i gaudim d’un bell recorregut que ens permetrà descobrir uns paratges sorprenents.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

És dura la vida tradicional en aquests pobles tan aïllats, s’utilitzava el camí descrit per anar a buscar provisions, pujar material de construcció, baixar als malalts per portar a l’hospital i en fi, per qualsevol comunicació que fes falta amb el món exterior.

Aquesta ruta no suposa cap esforç desmesurat, són uns 500 m de desnivell positiu. Uns 9 kilòmetres en total anar i tornar.

Des de Bulnes hi ha una petita ruta de pujada cap a un mirador des d’on es pot contemplar una bonica vista del Naranjo.
Nosaltres no el vàrem poder veure per la boira. Llàstima.

El poble està dividit en dos barris, La Vila a la part baixa i el barri del Castell a la part alta.
A la fotografia, la segona l’església, la tercera la Vila a la part baixa i la quarta a la part alta.

x wordpress24

Després d’una bona caminada, què millor que degustar uns bons formatges, entre ells el Cabrales 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Com que les distàncies no son llargues, des de Cangas de Onis a les platges de Ribadesella hi ha uns 40 kilòmetres aproximadament.
El què es diu matinar, la gent per anar a la platja no matinen gaire, ja que la marea està baixa i fins al migdia no acaba de pujar del tot. Cap allà les 12 és una bona hora.
Hem de reconèixer que nosaltres vàrem trobar un temps força variable, d’estar tapat a sortir un sol radiant i viceversa.

x wordpress25

No ens podíem acomiadar d’Astúries sense anar a veure una de les seves platges més curioses, la platja de Guilpiyuri!!!

Guilpiyuri és una de les més singulars platges asturianes per ser un espai tancat al mar, amb el qual es comunica subterràniament.
Es tracta d’una petita platja de mar però situada terra endins, a uns 100m, entre prats verds.
Gulpiyuri ha estat declarada Monument Natural.

Es troba situada al nord del poble de Naves, a mig camí entre Ribadesella i Llanes.

x wordpress26

I amb la imatge de la platja de Gulpiyuri ens acomiadem d’Astúries!!!
Esperem tornar-hi per veure des de ben aprop el Naranjo de Bulnes entre moltes altres coses 😉

Aquesta entrada s'ha publicat en Asturias 2012, Viatges i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a Bulnes

1. nenivan ha dit:

vaja tela, ja és casualitat que els mateixos dies tu estiguessis sota l’Uriellu i jo a sobre. No és estrany que no el veiguessiu. Durant tots els dies que varem estar al refugi, l’orbayu (la boira atlantica) cobria tota la zona de la costa i arribava just fins als nostres peus. Un lloc realment salvatge on espero tornar-hi aviat a tatxar alguns projectes que el vent em va impedir de fer.

• Ja veus….la sort és que tu podies gaudir de L’Uriellu i jo m’he quedat amb les ganes…..s’hi haurà de tornar!!! Recomanable 100% oi??
      Ens veiem dilluns!!! Que vagi molt bé el carnaval, aviam si ens veiem pel poble 😉
      A cuidar-se!!!

2. missmadaboutravel ha dit:

Deu n’hi do quina boira!!! No sé ni com podies anar amb pantalons curts… devia fer força fresca! I aquesta platja no la coneixia, però té una pinta fantàstica 😉 Grans recomanacions!

• Massa boira….i ens vam quedar amb les ganes!!! Per sort el cos entra amb calor…. no feia molt fred perquè era l’agost però el què es diu calor, calor…..res de res… jeje
      Un petunet!!!! Una bona recomanació per aquest cap de setmana és el Carnaval de Torelló, el millor de catalunya sens dubte 😉
      Si t’animes, disfrutaras segur!!!!

• missmadaboutravel ha dit:

I tant!!!! Molt gran el Carnaval de Torelló! Avui és el dia del “pollasso”, oi? I demà senyoretes… LLàstima que aquest any me’l perdo 😦

• Siiii, ahir van fer el pullasso i avui senyoretes. Però jo em reservo pel Carnaval, que amb una bona juerga ja en tenim prou 😉 jeje
        Un petunet!!!! I bon cap de setmana!!!

3. Marc i Raquel ha dit:

Hola xics!! Aquest cop som nosaltres els que us deixem a vosaltres un comentari, que ja toca. Si el voleu veure només cal que aneu al següent enllaç. Esperem que us agradi!!!