El Nido Tour A

L’origen del poble del Nido.
Pel que sembla els seus majestuosos agrestes penya-segats del Nido, faciliten a aquestes aus similars a les orenetes suficients esquerdes i racons perquè puguin construir els seus nius amb saliva solidificada. Nius que son comestibles.
I aquests són un prestigiós i caríssim ingredient de la gastronomia xinesa.
Diuen que no fa molt temps es podia veure als nadius recol.lectors d’aquests nius grimpant pels cingles relliscosos amb l’ajuda de cordes i fràgils bastides de bambú.
Expliquen també que alguns van perdre la vida, un alt i absurd preu si es té en compte que un quilo d’aquests apreciat ingredient tan sols reportava als escaladors un escàs grapat de pesos.

Després, ja reconvertit amb sopa en luxosos restaurants de Manila i altres grans ciutats d’Àsia, s’arribaven a pagar unes xifres astronòmiques.
Afortunadament, avui aquests nius estan protegits, la qual cosa estalvia l’arriscada imatge de l’ascensió, i ja de pas, els nefastos efectes de l’especulació desmesurada.

Com a bons matiners, a les 7 del matí ja estàvem amb peu per anar a fer un bon esmorzar a davant del mar o a comprar bolleria a la panaderia Midtown Bakery del carrer principal del Nido ( boníssima i molt barata) Recent feta 😉

poble del nido

A les 9 del matí pujàvem a la barca que havíem contractat el dia anterior, és la típica embarcació filipina en diuen ” la banca” que amb un tronc de bambú a cada costat, estabilitza el pes.
I ens dirigíem cap fer el Tour A : Big lagoon, Small lagoon, Secret lagoon, Zimisu Beach i 7 Comando beach.
Imatges del què ens esperava 😉
Després de sentir a tants viatgers dient meravelles d’aquest lloc volíem comprovar-ho amb els nostres ulls!!!

Tour A

Una de les formacions Rocoses que ens trobem a la badia de Bacuit rep el nom d’Helicopter Island, de moment deixem la imatge per si algú no s’ho creu. Us ho expliquem al proper post ja que pertany al Tour C.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Les muntanyes surten de les profunditats i es combinen entre elles formant una Badia de Halong ( Vietnam) però en versió paradís!!!
És realment un paisatge molt màgic!!!

Arribant a la primera parada, la Big Lagoon!!!
Com si les muntanyes obrissin camí per nosaltres, per entrar a navegar al seu interior.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La Big Lagoon, impressionant, màgica, sense paraules, plena natura!!!
Envoltada de vegetació, navegant pel mig de les muntanyes amb aquella aigua transparent que anava canviant de tonalitats segons avançàvem!! Sens dubte un petit paradís 🙂

Quines ganes de fer el nostre primer ” xapuzón ” si es que qualsevol no es banya amb aquestes càlides aigües…
I el seu entorn!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La següent parada era a una íntima platgeta, direcció cap a Zimisu Beach!!! Al fons a la dreta de la imatge.

Aquesta parada a la platja la vam aprofitar per poder nedar amb plena llibertat i es que teníem un parell d’hores per gaudir del fons marí, de l’aigua tan clara com el cristall, de la màgia d’aquest lloc tant increïble!!!
I sinó que li diguin a la Janet…es movia com peix a l’aigua com la seva mare 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Snorquel a tota regla!!! Buscant la nostre intimitat, el nostre espai i aprofitant al màxim l’entorn, la companyia, el silenci i el plaer de la vida!!!

Tour A1

Un petit recull de fotos del Fons Marí.
Hi ha molta diversitat de peixos, de tots colors, corall, estrelles de mar,.. i com que teníem temps de sobres per anar fent snorquel anàvem descobrint racons els tres sols!!! I això que les fotos no li fan justícia com al natural…

fons mari Tour A

Estàvem encantats d’estar a les Filipines, al Nido i fer el Tour A.
I com diu una gran frase: La gran sort que un pot tenir és fer el que li agrada. Trobar això és l’essència de tot.
Si es que ja ho diuen, ser feliç és una qüestió d’actitud!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Arribava l’hora de dinar i com no podia ser d’altra manera, una d’aquestes illetes és el lloc triat per treure les brases i cuinar un mica de peix i pollastre a la brasa.
Un bon bol d’arròs d’acompanyant i de postres fruita tropical!!! Encara que amb les vistes ja n’hi havia més que suficient.

Tour A2

Ben tips i contents ens dirigíem cap a la Secret Lagoon.
La barca ens va deixar amb aquesta magnifica platja de palmeres i des d’allà, quan la marea baixa pots accedir per un petit forat a la llacuna secreta.
A nosaltres ens va agradar més la platja que no pas la secret lagoon, perquè l’aigua era tèrbola, però ja que i érem la vam anar a veure.

Tour A3

La penúltima parada i també un plat fort del dia, era la small lagoon.
Les Fotos son abans d’entrar a la llacuna verdosa, on les barques et deixaven perquè nadessis fins al final on hi havia la vegetació, allà passaves per sota de les roques i entraves a la llacuna!!! Com si entressis a un riu subterrani.

Tour A5

Quan t’hi vas acostant , nedant o amb kaiac que també te’n deixaven si volies, passaves per sota de les roques, una diminuta cova de fàcil accés i apareixies a la gran llacuna verdosa tota envoltada de vegetació. la “small lagoon” Aquí la teniu!!!

Tour A4

Per acabar el tour ens van portar a la 7 comando Beach, una platja abans d’acabar el tour per poder-nos refrescar, el més light de l’excursió.
A les 4 donàvem per finalitzada la nostre ruta i cap al Nido a fer una bona dutxa i passejar pels seus tranquils carrers.
La poblet del Nido al fons tornant amb la barca.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ens va passar el dia volant, haguéssim desitjat que durés per sempre, d’illa amb illa, de sensació amb sensació.
Però encara ens quedava el Tour C l’endemà!!!
Ja teníem ganes de tornar a navegant entre aquelles muntanyes de somnis 🙂

Això si, com cada dia ens acomiadem amb la fantàstica posta de sol!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquesta entrada s'ha publicat en Filipines, Illa de Palawan, Singapore i Filipines 2013, Viatges i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a El Nido Tour A

1. Laura ha dit:

Uauuuu!!! Grans fotos! I gran post!! M’ha encantat! I l’enveja continua en augment 😉
    Molts petons Família!!

• Bones guapiiissima!!!
      Va que d’aquí poquet estareu de vacances!!! L’ho bo es fa esperar!!! 😉
      No saps pas quina enveja ens fan en Joanet i L’Anne que ara mateix estan a les Filipines!!!
      Em conformaré amb la costa brava jeje
      petunikus

2. nenivan ha dit:

molt bo nuria, aquest m’ha agradat i no només per les platges (que si) sinó per aquestes parets de calcari que ja havies comentat.
    Aquest llloc no el coneixia de res ni n’havia sentit a parlar. Tothom et parla del Vietnam pero aquest no es queda endarrera.
    Fins aviat

• És molt ben parit!!! És l’ho bo que té, la gent només coneix la badia de Halong Bay a Vietnam i a Filipines hi ha el Nido i Coron que tenen la badia de Bacuit, res a envejar, menys turisme i platges paradisíaques!!!
      Ja ho saps quan l’Ariadna es faci més gran una bona estada a les Filipines, les dones a les platgetes i tu a escalar parets. Avisa que nosaltres ens apuntem ràpid….
      Petons maco!!! Aviam quan actualitzes el bloc!!! 😉

3. Ramon ha dit:

Collons, a la fí fins i tot amb fare-ho venir ganes de viatjara mi que soc un fan de no mourem,es molt xulu,i es veu tranquilò,molts petons panxuda….i Ramon….