7è dia Passo Pordoi ( Ruta Viel del Pan)-Arabba (27/07/22)

El Passo Pordoi és una collada de les Dolomites situada entre el grup Sella, al nord, i el grup de la Marmolada, al sud.

El pas es troba a una altitud de 2.239 m. La carretera que passa el coll, és la via asfaltada més alta de les Dolomites i enllaça Arabba amb Canazei.

Ruta Viel del Pan

La ruta és un clàssic de les Dolomites, es tracta d’un sender històric que es va utilitzar en la Primera Guerra Mundial pel transport de queviures amb animals de càrrega entre el Passo Pordoi i el Fedaia.

Nosaltres vàrem seguir la ruta 601 que comença amb una pujada per un corriol de terra i una petita ermita a mà esquerra. (1a fotografia)

Aquest camí té unes vistes espectaculars de la vall. El camí continua en ascens fins al refugi Fredarola. On comences a gaudir de les primeres vistes de la Marmolada. (2a fotografia)

Una bona opció si vas amb canalla és arribar al preciós refugi Viel del Pan, són 4 kilòmetres d’anada amb un desnivell de 340m (1a fotografia es veu al fons)

És on es troba el famós mirador de la Marmolada, en aquest refugi pots aprofitar per menjar i gaudir de les vistes.

És el punt on hi ha més gent, a partir d’aquí pots desfer el camí o seguir fins al llac Fedaia, el problema és tornar al Passo Pordoi, no és una ruta circular, has d’agafar l’autobús si baixes fins a baix, per tant, amb les nenes i el gos, vàrem optar per passejar pels voltants que és realment increïble i desfer el camí per poder contemplar la reina de les Dolomites, la Marmolada. (Total 8 kms)

Les vistes realment són increïbles, no deixaries d’observar-les, una meravella, us diré que i vaig tornar, és la sort de tenir en Xic (gos), una nit que vàrem pernoctar al Passo Pordoi vaig aprofitar per llevar-me súper d’hora i els 2 sols gaudint del silenci i la tranquil.litat de les muntanyes, absolutament sols, espectacular, que petits que ens veiem davant de la grandesa i és que no me’n puc estar, soc així, el què m’encisa no puc deixar de tornar-hi… però això és un altre dia, seguim.

Desfent el camí amb les nenes, trobàvem llocs i llocs que es mereixien una parada obligatòria.

De fet, no teníem gens de pressa, la temperatura era bona, el dia no es complicaria i la motxilla plena.

Aquí una de les imatges que per mi descriu el lloc, l’entorn, la màgia, una postal. Del verd al gris amb un tres i no res.

I és que em passaria les hores mirant des de dalt, quines vistes més boniques que tenen els ocells…

Un cop a baix, no podíem marxar sense la recompensa, per nosaltres la cerveseta, per les nenes… una marmota de peluix i tots contents.

I per en Xic una bona caminada 😉

Per acabar el dia, teníem ganes de visitar Arabba a la tarda i descansar per l’endemà.

Un poblet petit però acollidor, envoltat de muntanyes.

Hi ha zona de pernoctació per furgonetes i estava molt bé, crec que volta els 20 €, nosaltres no la vàrem fer servir perquè l’endemà anàvem cap a Ortisei (Alpe di Siusi ) i havíem de recular per pernoctar a mig camí i així arribar ben d’hora al matí.

Foto Arabba

Continuem sumant moments i compartint històries.

Pròxim destí Alpe di Siusi (l’altiplà més alt d’Europa).

Publicat dins de 7è dia Passo Pordoi, Dolomites 2022, Viatges | Etiquetat com a | Deixa un comentari

6è dia Canazei-Passo Sella-Plan de Gralba (26/07/22)

Canazei és un poblet petit i un dels més importants de Val di Fassa per les seves estacions d’esquí i perquè des d’aquí surten diversos telefèrics per arribar a algunes de les muntanyes més visitades.

És un punt base on pots accedir a moltes excursions. Ens va agradar molt.

Canazei està ple d’hotels de luxe, casetes de fusta amb flors, botiguetes, restaurants, parcs i també hi ha el càmping Marmolada.

Té un centre aquàtic cobert que és una autèntica meravella, piscines termals, tobogans per als petits, jacuzzi,.. i tot això en un entorn espectacular.

Després de voltar, mirar botigues, passejar vora el riu amb en xic, degustar els dolços i com no, els parcs per les nenes, vàrem travessar el Passo Sella, lloc on no deixen pernoctar i, per tant, vàrem baixar fins a un pàrquing habilitat per furgonetes 20€ les 24h el Plan de Gralba.

Vistes Passo Sella

El Pan de Gralba és un bon lloc per fer excursions amb Btt o caminant i molt tranquil. No hi havia gaire gent.

Hi ha el telefèric que et puja al Passo Sella.

Vistes Plan de Gralba

L’endemà ens esperava una bona ruta per fer amb les nenes, per tant, un bon descans sempre va bé, vàrem fer córrer en xic que ell és feliç a la muntanya i un cop fosquejava cap a la furgoneta, el nostre moment del dia preferit l’hora dels jocs de taula, sopar i bona nit i tapa’t.

Un dels llocs estrella… Passo Pordoi ( Ruta Viel del Pan)

Publicat dins de 6è dia Canazei. Passo Sella, Dolomites 2022, Viatges | Deixa un comentari

5è dia Val San Nicolò ( 25/07/22)

Per accedir a la vall plena de cabanyes i prats immensos, cal comprar el bitllet pels autobusos llançadora que porten els turistes des de l’estacionament de Pozza di fassa (a 5 minuts a peu des de l’àrea d’autocaravanes del càmping vidor) fins al començament de la vall de San Nicolò.

També hi ha l’opció del trenet que puja directament a la vall o caminant.

Si no us agrada molt caminar o aneu amb nenes com nosaltres de 8 i 6 anys i teniu pensat fer unes quantes caminades, l’ideal és agafar el tren o autobús llançadora, ja que un cop ets allà fins a arribar a la cascada encara et queden 8 km amb un desnivell de 330 m.

El camí és ple de prats, cabanyes, colors, olors, sensació de llibertat, com els dibuixos de la heidi, córrer, saltar, gaudir i sentir.

Un cop arribats a la cascada, al final del camí, trobem un refugi per recuperar forces tot degustant uns pastissets de xocolata.

Un dia perfecte de sol per fer la primera de les moltes caminades amb família que teníem en ment i és que dolomites no deixa de sorprendre’ns, és preciós i acabem de començar, recomanem visita obligatòria a la Vall de San Nicoló.

De baixada, com que l’àrea d’autocaravanes teníem 24 h i havíem arribat a la tarda del dia abans, podíem fer servir els serveis del càmping, un cop nets i polits posàvem rumb cap al pròxim destí, Canazei-Passo Sella.

Ens acompanyeu en aquest bonic viatge??

Publicat dins de 5è dia Val San Nicolò, Dolomites 2022, Viatges | 2 comentaris

4rt dia Lago di Carezza-Pozza di Fassa (24/07/22)

Lago di Garda-Lago di Carezza 2h

El Lago di Carezza és un llac petit alpí a 1.534 m d’altitud.

És un llac d’alta muntanya amb tons verd i uns reflexos de les muntanyes del Latemar impressionants. Que no et sorprengui si ho veus escrit com a Karersee, ja que està situat al Tirol del Sud, una regió italiana on la majoria de la seva població té com a principal idioma l’alemany.

La ruta que l’envolta es fa perfectament en mitja hora, una ruta molt senzilla on hi ha diversos llocs per parar-se i gaudir del paisatge des de totes les perspectives.

Al començament del camí hi ha un gran balcó de fusta des d’on es pot admirar el llac.

El bany està prohibit, per protegir l’ecosistema.

Per accedir-hi hi ha un pàrquing de pagament just a l’altra banda de la carretera, nosaltres vàrem arribar al migdia i per sort no hi havia gaire gent, ja que és de fàcil accés.

Al costat del pàrquing hi ha un pont tibetà, no us el perdeu.

Començàvem a assaborir una bona entrada a les dolomites, un llac preciós, petit, però ple de color, on es respira natura en estat pur.

Lago di Carezza-Pozza di Fassa 20min

A la tarda direcció cap a Pozza di Fassa ( la 4rta imatge) un poblet petit i acollidor.

Feien un petit concert a la plaça, un bon vinet blanc i cap a descansar.

L’Àrea Autocaravanes està al càmping Vidor són 34€ les 24 hores i pots fer servir les instal.lacions del càmping, sanitaris molt nets, parc infantil, sala de jocs, restaurant, botiga, piscina (pagament a part).

Bon punt de partida per a caminades, l’endemà volíem descobrir la vall de San Nicoló.

Publicat dins de 4rt dia Lago di Carezza, Dolomites 2022, Viatges | Deixa un comentari

3r dia Lago Di Garda (23/07/22)

Santo Stefano al Mare-Lago Di Garda 4h

El sol ens despertava de bon matí, un banyet matinal i cap al proper destí, el Lago Di Garda, un dia de relax a un càmping davant del llac. Campeggio Gasparina.

El Lago di Garda es tracta del llac italià de més extensió. Es troba al nord d’Itàlia.

Sirmione és un dels llocs imprescindibles, passejar pels seus carrerons i acostar-se a la riba del llac.

Nosaltres volíem gaudir de l’entorn, les vistes i la posta de sol, tot fent un passeig pel llac, el càmping té sortida directa.

Vàrem tenir la sort de coincidir amb una festa tradicional de regates amb menjar, begudes i concerts populars.

Un bon comiat abans d’entrar a les Dolomites i que les temperatures fossin més suaus…

Ara si, pròxim destí les esperades Dolomites, patrimoni de la humanitat, per la seva bellesa majestuosa i el seu valor geològic excepcional.

Nervis, emocions i noves aventures a la muntanya, en teníem ganes tots, desconnectar per tornar a connectar.