Kovalam

Sortíem d’Allepey direcció Trivandrum ( unes 8 hores amb autocar ) per arribar a Kovalam, que es troba a uns 16 quilòmetres de Trivandrum.

La conducció hindú es caòtica… els autocars porten les finestres tapades amb reixes i no m’estranya, qualsevol treu el braç…
Invadeixen els carrils sense cap problema, adelantant de 2 i de 3 amb tres, cop de clàxon i ja s’apartaran.
Jo personalment passava por, cada trajecte era un “uffff que be ja hem arribat”

El què no sabíem era que el trajecte s’allargaria i arribaríem al vespre, sense hostal ni res reservat, a la mà de deu…
Sort que a la Índia la sensació de perill no la tens, la gent es amable i t’ajuden amb tot el què poden. Sobretot al sud que no hi ha tant turisme.
Nosaltres vam anar fins a la platja de Lighthouse Beach ( la platja del Far ) la més popular de les 3 que hi ha.
Molts dels hostals, restaurants i cabanyes estan localitzats aquí.

Foto de la platja del Far on ens vàrem instal.lar, amb la seva forma de mitja lluna.

Caminant vora el mar, gaudint del soroll de les onades, la brisa i l’olor a mar.

Un petit parèntesis d’una anècdota molt bona que ens va passar durant el trajecte amb l’autocar.
Estàvem assentats a darrera i un home tot encuriosit va venir al nostre costat, ens anava mirant però no gosava dir-nos res.
En Ramon va treure un paquet de xiclets de la butxaca, li vàrem oferir, va fer un moviment amb el cap de dreta a esquerra, el seu típic SI, ens va somriure i es va posar a mastegar de tal manera que obria la boca desmesuradament, no n’havia menjat mai i se li enganxava a les poques dents que tenia….pobret.
Feia uns moviments bucals i un soroll… que entre ell i el clàxon de l’autocar estàvem ben distrets.

Seguim amb Kovalam on varem estar-hi uns 3-4 dies, teníem ganes de relaxar-nos prenent el sol, caminant vora el mar i passejant pels voltants sense patir pels cotxes, els clàxons i que no t’atropellin… 😉

Aquí teniu la foto del nostre hostal, molt barat i situat a primera linia de mar. Això si, vam regatejar, era la manera!!

Hi ha tres platges principals, la Platja del Far, la Hawa Beach i la Leela Beach.
Aquesta foto es veu la distància d’una amb l’altre quan la marea està baixa.

Les platges s’omplien de gent els caps de setmana, és un indret molt popular entre els locals.
I podies endinsar-te pels carrers, on hi havien les parades, tractaments ayurvèdics,…

Com que estàvem a la lighthouse beach, vàrem aprofitar per pujar a dalt del Far.
Les bones vistes des de dalt!!

I des de l’altre banda, vèiem les dues mesquites a la punta tocant el mar, no podíem marxar sense anar-hi!!
La curiositat ens i va portar!!

Pel camí, sortint de la zona turística i direcció a les mesquites, ens trobàvem amb famílies, nens jugant al carrer, cases fetes de fusta i palla vora les carreteres, cabres,… la seva vida quotidiana.
Hi ha darrera la mesquita ens vam trobar a un port pesquer, estava ple de barques de tots colors i feia una forta olor a peix.
Vèiem com les famílies preparaven les seves xarxes per l’endemà matí sortir a pescar.

A la platja del Far hi havia molts restaurants al llarg del passeig i era fàcil degustar un bon peix al vespre.
Anècdota, si demanaves una cervesa te la posaven amb una tassa i amagaven l’ampolla perquè està prohibit beure alcohol.
Ens acomiadem amb la foto d’un bon sopar!!!

Propera entrada amb Tren cap a Madurai ( ciutat de temples que pertany a l’estat de Tamil Nadu).

Aquesta entrada s'ha publicat en India Sud 2008, Kovalam, Viatges i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a Kovalam

1. Patri ha dit:

Gracies per l’esforc que esteu fent, amb els posts, es curios pero realment sembla que ens apropa a sentir o almenys imaginar el que les vostres experiences us han aportat durant els vostres viatges.. les fotos son molt xules i els comentaris de debo que ens fan viure- les amb vosaltres! Quina enveja…. 😉
    Endavant!!!

• Merci a tu per llegir-nos!!!
      Això si que ens fa feliços, poder compartir els nostres viatges amb vosaltres i a la vegada reviure-ho.
      Amb ganes de seguir escrivint i viatjant que es el nostre gran al.licient.
      Un petunet molt gran!!
      Amb ganes de veure’t 🙂

Núria

2. missmadaboutravel ha dit:

Quines bones vistes i quin hotelàs!!!! Un post molt interessant… si algun dia vaig per aquest racó del món, em guardo els vostres posts 😉

3. carme ha dit:

Una bona anècdota, m´imagino el pobre home mastagant el xiclet, heheee, com sempre un post molt interesant.
    Era aquí on corrien les vaques per la platja?

4. Montse i Marc ha dit:

Hola Núria i Ramon,

Gràcies pel comentari que heu deixat al nostre blog, ha servit per descobrir el vostre i disposar així d’una nova lectura.
    Xile té el seu encant, sobretot destacable el nord, el sud i l’illa de Pascua.
    Seguiu viatjant i gaudint d’aquest planeta i com no … “Descobrint tots els racons”

Montse i Marc

• Bones parella,
      A nosaltres ens va fer molta gràcia i il.lusió trobar-vos amb el bloc de la Txell i en Xavi, així us podem llegir i seguir-vos!!
      Hem fet una bona llegida de tots els vostres posts de Xile i tenim pendent visita Si o Si!!
      Ens ha encantat!!!
      Un petunet

5. albert ha dit:

ehhhhh!!!!!!
    Estic desesperat buscant com agregar-ho al blog!!! I no me’n ensurto! quina pena!!!

6. Hola Ramon i Núria:
    Gracies per la vostra visita al nostre blog. Veig que us moveu perfectament per la Índia, a nosaltres la pobresa ens agobiava.